poniedziałek, 16 września 2013

Alior Sync – problemy z przelewami natychmiastowymi powracają


Od ostatniego wpisu na temat problemów z przelewami natychmiastowymi w Alior Sync minęło już trochę czasu. Niestety z liczby komentarzy pod poprzednim wpisem wynika, że bank wciąż nie uporał się z problemami.

Warto zaznaczyć, że Alior Sync jako jeden z czterech banków przeszedł na nowy system Przelewów Ekspresowych Blue Media. Ten nie polega już na wykonaniu dwóch przelewów wewnętrznych w obrębie różnych banków.

Edit:
Właśnie pojawił się komentarz, że do niektórych banków nadal przelew natychmiastowy jest wykonywany jako przelew wewnętrzny od firmy Blue Media.


Nowa tabela dostępności przelewów natychmiastowych


Wraz ze startem nowego systemu przelewów natychmiastowych Alior Sync zaktualizował tabelę godzin dostępności szybkich przelewów.

Jak widzicie wiele banków wciąż śpi w weekendy, zatem funkcjonalność przelewów natychmiastowych nadal jest ograniczona.

Nazwa banku
Dni Powszednie
Sobota
Niedziela i święta
Bank Ochrony Środowiska
TAK
TAK
TAK
Bank Pocztowy
06:00 - 17:30
NIE
NIE
BGŻ
00:00 - 21:30
00:00 - 21:30
00:00 - 21:30
BPH
06:00 - 20:30
NIE
NIE
BZWBK
08:00 - 20:30
08:00 - 16:30
NIE
BZWBK Karta PrePaid
08:00 - 20:30
NIE
NIE
Citibank Handlowy
08:00 - 17:00
NIE
NIE
Credit Agricole
TAK
TAK
TAK
Deutsche Bank
06:30 - 17:30
NIE
NIE
Getin Bank
08:00 - 20:30
NIE
NIE
ING Bank Śląski
07:00 - 19:30
07:00 - 14:30
NIE
Inteligo
06:00 - 22:30
06:00 - 22:30
06:00 - 22:30
Invest Bank
10:00 - 17:30
NIE
NIE
Kredyt Bank
07:00 - 20:30
NIE
NIE
mBank
TAK
TAK
TAK
Meritum Bank
08:00 - 18:30
08:00 - 18:30
08:00 - 18:30
Millennium Bank
08:00 - 17:30
NIE
NIE
MultiBank
TAK
TAK
TAK
PBS Bank
TAK
TAK
TAK
Pekao S.A.
00:00 - 01:30
04:00 - 23:59
00:00 - 01:30
04:00 - 23:59
00:00 - 01:30
04:00 - 23:59
PKO BP
06:00 - 22:30
06:00 - 22:30
06:00 - 22:30
Polbank
06:00 - 18:30
NIE
NIE
Raiffeisen Bank
05:00 - 21:30
NIE
NIE
Volkswagen Bank
00:00 - 20:00
00:00 - 20:00
00:00 - 20:00


Problemów ciąg dalszy


Przytoczę jeszcze informację od Blue Media, z której wynika, że w nowym systemie problemy nie powinny już wystąpić:

"Prawda jest taka, że o ile w starym BlueCashu opóźnienia być rzeczywiście mogły (ale i tak statystycznie 95% transakcji realizowanych jest w czasie poniżej 45 sekund), w nowym systemie, jest to praktycznie niemożliwe. Od strony technicznej, przelewy nie są najczęściej realizowane, ponieważ: 
-przelew zlecono w godzinach, gdy system banku - odbiorcy przelewu "śpi" (jak wiadomo, systemy bankowe rzadko działają całodobowo). Na to nie mamy wpływu.
-przelew jest odrzucony przez bank – na to także nie mamy wpływu. Np. nadawca wprowadził niedozwolone znaki albo po prostu popełnił błąd w NRB."


Teraz trzeba to skonfrontować z komentarzami czytelników bloga, których pojawia się nadzwyczaj dużo w ostatnich dniach. Te raportowane były 19 lipca, 2 sierpnia, 30 sierpnia oraz trzy w ciągu ostatnich dwóch dni:

Anonimowy 30 sierpnia 2013 09:38Do BZ WBK także nie idzie-ani wczoraj ok. 20, nawet dziś ok. 9:30 rano...

Anonimowy 9 września 2013 15:53wczoraj do mbanku - nie może być zrealizowany. w koncu poszedł... ale nie doszedł :-) do tej pory go nie ma. mistrzowie świata od rekamacji myślą i nic nie mówią.

Anonimowy 10 września 2013 17:01a dziś nie zaksięgowano ekspresowego z BZ wbk. Dzwoniłem do wyszystkich jednostek.
BZ WBK poszedł
Blue Media przyszedł z Bz i poszedł do Alior
Alior "mamy problem z księgowaniem"

Anonimowy 10 września 2013 17:15Na prawdę przelew natychmiastowy to jakaś parodia.
Z konta żony przeszedł bez problemu, z mojego na to samo konto już nie.
Dzwonię do Alior Sync i otrzymuję odpowiedź, że to bank odbiorcy zgłasza problem, stąd nie da się go wykonać.
Pytam zatem dlaczego przed 2 min. z konta żony nie było problemu, a z mojego dwa dni z rzędu ten sam komunikat.


Podsumowanie


Jako, że sam korzystam z przelewów natychmiastowych, muszę przyznać rację osobom komentującym wpis. Sam w ciągu ostatniego miesiąca dwukrotnie nie mogłem wykonać przelewu, który według nowej tabeli powinien zostać wykonany.


Wciąż jednak pozostaje pytanie, z czyjej winy wynikają te problemy? Banku nadawcy (Alior Sync), pośrednika (Blue Media) czy banku odbiorcy?

9 komentarze :

Anonimowy pisze...

W nowym systemie miałam problem z Syncu wysłać coś natychmiastowym, i aby było zabawniej w parę minut po przejściu niemal identycznego przelewu do tego samego banku (ze względu na kwotę całej należności musiałam podzielić przelew). W starym ani razu nie miałam problemu.

Anonimowy pisze...

na 100% coś się sknociło w tamtych bankach. w moim pzypadku syncowe natychmiastowe są natychmiastowe:)

Daro pisze...

Piszesz, że jest nowy system, który nie bazuje na przelewach wewnętrznych.

Co ciekawe właśnie zrobiłem przelew na konto w Millennium i tam widnieje:

PRZELEW WEWNĘTRZNY PRZYCHODZĄCY
Od: BLUE MEDIA S.A.

Czyli jako przelew wewnętrzny od Blue Media a nie natychmiastowy z naszego konta w Sync.

Anonimowy pisze...

U mnie w Syncu też wszystko działa ok. Może to po prostu kwestia odbiorcy, a nie samego Aliora?

Darek M. pisze...

To, że u Ciebie nie ma problemów, jeżeli robisz 1-2 przelewy do banku X, to nic nie znaczy.

Kolejna sprawa, ostatnio byłem informowany o nowym systemie. Teraz okazuje się, że do Millennium przelew idzie "po staremu".

Sam potwierdziłem tą informację.

Anonimowy pisze...

nigdy nie miałem problemów z tym systemem, zauważyłem jednak że ludzie często zapominają o tym, ze przelewy natychmiastowe są odbierane w rónych bankach w róznych porach (nie wszędzie 24h/7).

Anonimowy pisze...

a ja z kolei mam konto w mBanku i też nie mam problemów z przelewami natychmiastowymi. BYć może to probleem banku odbiorcy. Pewnie jeszcze kilka miesięcy i się wszystko dotrze :)

Anonimowy pisze...

"ze względu na kwotę całej należności musiałam podzielić przelew" - Sync ma limit 5k dziennie na natychmiastowe, może to przez to?

Anonimowy pisze...

12 września zgłosiłem problem i złożono zapytanie techniczne (niby odpowiedź powinna przyjść w ciągu kilku dni). Mamy 25 września i odpowiedź banku:

"Szanowny Panie,

W nawiązaniu do Pana zgłoszenia technicznego o numerze XXX informuję, iż aby możliwa była dokładna weryfikacja przedmiotowej kwestii konieczne będzie doprecyzowanie szczegółów zgłoszenia.

W celu doprecyzowania zgłoszenia, bardzo proszę o kontakt zwrotny z Bankiem poprzez wiadomość wysłaną z poziomu Bankowości Internetowej - wiadomość z kategorią „Pytanie”.

W tytule wiadomości bardzo proszę o zawarcie numeru zgłoszenia. Jak tylko otrzymamy od Pana wiadomość, przekażemy Panu informacje, na temat szczegółów jakie są niezbędne w celu dalszej weryfikacji Pana zgłoszenia.

Bardzo proszę zatem o przesłanie stosownej wiadomości z poziomu Bankowości Internetowej.

Jeżeli w ciągu 7 dni nie otrzymamy od Pana stosownej wiadomości, będzie to dla nas informacja, że zgłoszenie nie jest aktualne. Wówczas Pana zgłoszenie zostanie zamknięte."

W taki sposób bank załatwia sprawę. Po dwóch tygodniach mam pamiętać dokładne szczegóły transakcji, które już podałem kontaktując się 12 września.

Poziom poniżej zera.

Prześlij komentarz